پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل (2)

گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟

پیش از آنکه دنبال نحوه محاسبه هزینه گوگل ادوردز برویم و در باره پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل صحبت کنیم، بهتر است با چگونگی عملکرد سرویس تبلیغ در گوگل آشنا شویم.

یکی از باورهای غلطی که درباره تبلیغ در گوگل وجود دارد این است که هر شخصی که بیشتر هزینه کند، بهترین جایگاه را در نتایج جستجو به دست می آورد. خب، باید بگویم متاسفانه گوگل ادوردز به این شکل کار نمی کند. درست است که داشتن بودجه بیشتر دستِ شما را باز می گذارد، اما تبلیغ در گوگل پیچیدگی های عجیبی دارد که شاید برای افراد تازه کار کمی گیج کننده باشد.

سرویس تبلیغ در گوگل دقیقاً مانند یک مزایده کار می کند. در بقیه بحث روند ارائه تبلیغ در گوگل و پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل را با یکدیگر بررسی می کنیم.

تبلیغ در گوگل، یک مزایده آنلاین است

مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر یک کوئری جستجو را در کمپین تبلیغات خود وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدی است که دیگر تبلیغ دهندگان برایش پیشنهاد مبلغ خاصی را داده اند یا خیر.

اگر سایر آگهی دهندگان برای کلمه کلیدی موجود در کوئری جستجو پیشنهاد قیمت داده باشند، مزایده شروع می شود. هدف از برگزاری این مزایده به دست آوردن Ad Rank یا همان رتبه آگهی است. Ad Rank همان رتبه ای است که تبلیغ در آن نمایش داده می شود.

به این ترتیب گوگل بر اساس دو فاکتور موجود در تبلیغ، Ad Rank را محاسبه می کند و تصمیم می گیرد که کدام تبلیغ در چه جایگاهی در نتایج جستجو نمایش داده شود: بالاترین پیشنهاد و امتیاز کیفی تبلیغ.

شاید برای تان سوال پیش آمده است که امتیاز کیفی تبلیغ گوگل چیست؟

امتیاز کیفی یا Quality Score، امتیازی است که به کیفیت و میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC داده می شود. گوگل با استفاده از امتیاز کیفی، هزینه هر کلیک (CPC) شما را حساب می کند. زمانی که این دو فاکتور (Quality Score و CPC) در یکدیگر ضرب شوند، نتیجه به دست آمده Ad Rank شما را تعیین می کند.

امتیاز کیفی کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل، خود به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • نرخ کلیک شما (CTR)
  • میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
  • میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
  • پیشینه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما

از آنجایی که بحث Quality Score کمی گسترده است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مرتبط با آن را در وبلاگ ما مطالعه کنید. دانستن همین مقدار از اطلاعات، برای درک هزینه تبلیغ در گوگل و همچنین پاین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل کافیست.

خب، به بحث اصلی مان برگردیم. گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟ زمانی که امتیاز کیفی تبلیغ گوگل و Ad Rank تان محاسبه شد، ادوردز با استفاده از این داده ها تعیین می کند که بابت هر کلیک بر روی تبلیغ گوگل تان باید چه مبلغی را پرداخت نمایید. این فرمول محاسبه به شکل زیر است:

حتما بخوانید:  5 دلیل مهم شکست تبلیغات کلیکی گوگل را بشناسید(در قبل توضیح داده شد)

 

متوجه شدید که تبلیغ دهنده چگونه می تواند از طریق امتیاز کیفی بهتر، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آورد و مبلغ پائین تری پرداخت کند؟

توضیحات بالا نحوه عملکرد گوگل ادوردز را به طور مختصر توضیح می دهد. حال که با اصول اولیه عملکرد گوگل ادوردز آشنا شدیم، اجازه بدهید نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم.

پیشنهاد می کنم برای درک بهتر نحوه عملکرد گوگل ادوردز و چگونگی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل، ویدئوی زیر را تماشا کنید. در این ویدئو Hal Varian، اقتصاددان اصلی گوگل نحوه برگزاری مزایده گوگل ادوردز و چگونگی محاسبه هزینه آن را به شما توضیح می دهد.

بودجه تبلیغات گوگل من چگونه مصرف می شود تا پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل برای من محاسبه شود؟؟

معمولاً افرادی که به تازگی با تبلیغ در گوگل آشنا شده اند، پس از راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود متوجه می شوند که بودجه تبلیغاتی شان سریع تر از آن چیزی که تصور می کردند تمام می شود.

طبیعتاً چنین موقعیتی، به تبلیغ دهنده یک شوک کوچک وارد می کند. در هنگام راه اندازی کمپین تبلیغات گوگل، تبلیغ دهندگان تصور می کنند که بودجه مورد نظرشان تا یک ماه دوام می آورد، اما دیری نمی گذرد که بودجه کم شان طی چند روز تمام می شود. همین اتفاق باعث می شود که تصور اشتباهی درباره جستجوی پولی به وجود بیاید. برخی از افرادی که با این موقعیت روبرو شده اند، به این استدلال رسیده اند که تبلیغات در گوگل هزینه بسیار بالایی دارد. مطمئناً هزینه تبلیغ در گوگل مبلغ پائینی نیست، اما با مدیریت صحیح می توان روش بودجه بندی صحیحی را اتخاذ کرد. مدیریت نادرست، یکی از عوامل مهم شکست تبلیغات گوگل است.

اصول بودجه بندی هزینه تبلیغ در گوگل

بودجه تبلیغات در گوگل، هیچ تفاوتی با دیگر بودجه های اختصاص یافته به قسمت های مختلف بیزینس تان ندارد. در چنین شرایطی شما باید قسمت عمده ای از بودجه تان را به عنوان هسته اصلی تبلیغات در گوگل انتخاب کنید ، و سپس مبلغ باقی مانده را برای مواقع ضروری ذخیره کنید. یکی از روش هایی که برای بودجه بندی یک اکانت گوگل ادوردز می توانید استفاده کنید، تقسیم بندی بودجه برای هر کمپین است.

هر کمپین گوگل ادوردز، تنظیمات مختص به خود را دارد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که پارامترهای مختلف برای هر کمپین را به صورت مستقل از یکدیگر و در یک حساب کاربری واحد تنظیم نمایید تا پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل برای شما محاسبه شود.

هر کمپین باید بودجه روزانه اختصاصی داشته باشد. اگر شما چند کمپین تبلیغات گوگل را به صورت همزمان اجرا می کنید، باید بدانید که اولویت کدام کمپین از دیگری بیشتر است. برای مثال، کمپینِ پرفروش ترین محصولتان بسیار مهم تر از کمپینی است که در آن به آموزش فناوری های نوین تجارت تان می پردازید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید، بهتر است که بودجه بیشتری را به صورت روزانه به کمپین محصولتان اختصاص دهید.

به این ترتیب اگر به صورت همزمان چند کمپین تبلیغات گوگل را مدیریت می کنید، بهترین کار این است که بر اساس اولویتِ کمپین ها، بودجه ای را برای هر کدام در نظر بگیرید.

ادامه بلاگ ما را در 3 روز آینده حتما بخوانید.تا بقیه اطلاعات در باره تعرفه تبلیغ در گوگل را برای شما روشن تر بکنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی