پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

 

تبلیغ در گوگل (5)

گران‌ قیمت‌ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادوردز

خب، اجازه بدهید مقاله مان را کمی جذاب کنیم. از آنجاییکه گوگل صاحب بزرگترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در جهان است، می خواهیم گران‌قیمت‌ترین کلمات کلیدی در گوگل ادز را با هم چک کنیم. دانستن این اطلاعات شما را با تبلیغات گوگل و میزان تاثیر گذاشتن آن بر روی کسب و کارتان بیشتر آشنا می کند. در ادامه فهرستی از گران قیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز را برایتان آورده ایم تا با توجه به آن بفهمید که پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل چه قدر است  .

توجه داشته باشید فهرستی که مشاهده می کنید، دسته بندی صنایع رقابتی در گوگل ادوردز  )در آمریکا) هستند و نه خود کلمات کلیدی! در بعضی از این دسته بندی های صنایع، کلمات کلیدی وجود دارند که هزینه کلیک شان بسیار بیشتر از میانگین هزینه به نمایش گذاشته شده است:

  • I insurance )بیمه) – ۵۴٫۹۱ دلار
  •  Loans )وام) – ۴۴٫۲۸ دلار
  •  Mortgage )وام مسکن) – ۴۷٫۱۲ دلار
  • Attorney ) وکیل مدافع) – ۴۷٫۰۷ دلار
  • Credit ) اعتبار) – ۳۶٫۰۶ دلار
  •  Lawyer )وکیل) – ۴۲٫۵۱ دلار
  •  Donate )اهدا) – ۴۲٫۰۲ دلار
  •  Degree )مدرک) – ۴۰٫۶۱ دلار
  •  Claim )ادعای ثبت نام تجاری) – ۴۵٫۵۱ دلار
  • Hosting ) هاستینگ) – ۳۱٫۹۱ دلار
  • Conference call ) کنفرانس تلفنی) – ۴۲٫۰۵ دلار
  • Trading ) معامله) – ۳۳٫۱۹ دلار
  •  Software )نرم افزار) – ۳۵٫۲۹ دلار
  • Recovery ) بازیابی) – ۴۲٫۰۳ دلار
  •  Transfer )انتقال) – ۲۹٫۸۶ دلار
  •  Gas/Electricity )گاز و برق) – ۵۴٫۶۲ دلار
  •  Classes )کلاس آموزشی) – ۳۵٫۰۴ دلار
  •  Rehab )ترک اعتیاد) – ۳۳٫۵۹ دلار
  • Treatment ) درمان) – ۳۷٫۱۸ دلار
  • Cord blood ) خون بند ناف) – ۲۷٫۸۰ دلار

فکر می کنیم اکنون تصور بهتری از میزان رقابت و سودآوری تبلیغات در گوگل داشته باشید، اینطور نیست؟

اهمیت کلمات کلیدی طولانی در تبلیغات گوگل

فهرست بالا نمایش دهنده گرانقیمت ترین و رقابتی‌ترین صنایع در گوگل ادز است. همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، این قیمت ها در اصل میانگین قیمت یک کلیک برای یک صنعت یا تجارت خاص هستند.

واقعیت این است که این کلمات کلیدی اصلی تنها بخش کوچکی از جهان اینترنت را شامل میشوند و در هر یک از این دسته بندی ها کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) وجود دارند که نه تنها تعدادشان از کلمات کلیدی اصلی بیشتر است، بلکه در برخی مواقع قیمت هر کلیک شان در گوگل ادوردز نیز بسیار بیشتر است.

برای مثال کلمه کلیدی طراحی سایت یکی از پرجستجوترین و پررقابت‌ترین کلیدواژه های موجود در وب فارسی است. بسیاری از کاربران ایرانی زمانی که به دنبال یک شرکت طراحی سایت هستند یا می خواهند در این زمینه آموزش ببینند، کلمه کلیدی طراحی سایت را در گوگل سرچ می کنند.

با این حال، اگر کسی بخواهد خودش کار طراحی سایت را انجام دهد چه عبارتی را در گوگل جستجو می کند؟ مطمئن چنین فردی عبارتی مانند چگونه وب سایت بسازیم؟ یا چگونه وب سایت خودمان را طراحی کنیم؟ یا آموزش گام به گام طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند، اما ممکن است یک تبلیغ خوب نیز توجه چنین شخصی را به خود جلب کند.

اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که کلمات کلیدی طولانی به کمک تبلیغ دهندگان گوگل ادوردز می آید. کلمات کلیدی طولانی نه تنها تعدادشان بیشتر است، بلکه معمولاً قیمت بسیار پائین تری نسبت به کلمات کلیدی اصلی دارند که در نتیجه باعث میشود پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل در اکانت شما محاسبه شود. همچنین، کلمات کلیدی طولانی می توانند کاربران واقعی را هدفگیری کنند.

بنابراین، اگر یک شرکت، بسته های آموزشی در زمینه طراحی سایت تولید می کند (یا حتی کلاس‌هایی حضوری در این زمینه برگزار می کند) می تواند با استفاده از یک کوئری جستجوی دقیق (کلمه کلیدی طولانی)، تبلیغ هدفمندی را در گوگل به نمایش بگذارد. مطمئناً بیشتر افرادی که به دنبال یادگیری طراحی سایت هستند با دیدن چنین تبلیغی، بر روی آن کلیک خواهند کرد.

هزینه تبلیغ در گوگل در ایران به چه شکل است؟

خب، در ایران قضیه کمی متفاوت است. ما ایرانیان به دلایل تحریم موجود نمی توانیم مانند کاربران سایر نقاط جهان از گوگل ادوردز استفاده کنیم و در حقیقت عملاً به این سامانه دسترسی نداریم. با این حال، با برخی روش ها شما امکان استفاده از این سرویس را در ایران دارید.

برای آنکه بتوانید تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهید. دو راهکار دارید:

اولین راهکار این است که به یک حساب بانکی در خارج از ایران دسترسی داشته باشید. با داشتن ویزا کارت یا مستر کارت به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. البته توجه داشته باشید اگر گوگل متوجه شود که وب سایت شما در ایران مستقر است و شما از ایران کمپین تبلیغاتی تان را راه اندازی می کنید، حساب گوگل ادوردز شما را مسدود خواهد کرد.

اگر چنین شرایطی را ندارید، نگران نباشید. روش پیشنهادی دوم، دقیقاً برای شماست:

خوشبحتانه، در حال حاضر آژانس های بسیاری در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت می کنند. این شرکت ها با استفاده از راهکارهایی می توانند تحریم های گوگل را دور بزنند و تبلیغات شما را در گوگل نمایش دهند.

آژانس های تبلیغات گوگل مستقر در ایران در ازای دریافت مبلغی به عنوان کارمزد، کمپین تبلیغات در گوگل شما را راه اندازی می کنند. هزینه این کارمزد معمولاً صرف انتقال پول، مدیریت و بهینه سازی کمپین تبلیغاتی (شامل مشاوره، پیدا کردن کلمات کلیدی، تنظیم تبلیغ برای نمایش در ساعات مشخص و حتی نوشتن متن تبلیغاتی) شما می شود. (

به این ترتیب، اگر شما هیچ تجربه ای در زمینه تبلیغات در گوگل ندارید می توانید تمام امور مرتبط با تبلیغات در گوگل خود را به یک آژانس تبلیغات اینترنتی بسپارید.

نتیجه گیری: معجزه ادوردز را تجربه کنید!

همان طور که خواندید عوامل متعددی در قیمت گذاری و نحوه محاسبۀ هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل وجود دارد. همچنین، وضعیت تحریم ایران توسط گوگل نیز هزینه تبلیغ در گوگل را کمی دچار نوسان می کند که ممکن است پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل عملا در اکانت شما حساب نشود. با این حال، سود و بازدهی مثبت این روش تبلیغاتی، روز به روز کسب و کارهای بیشتری را به سمت خود می کشاند. اکنون که نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل می دانید، می توانید کمپین تبلیغات کلیکی خود را به خوبی مدیریت کنید.

اگر به تازگی با تبلیغات در گوگل آشنا شده اید، پیشنهاد می کنم حتماً یک بار (حتی به صورت آزمایشی) این روش تبلیغاتی را امتحان کنید. نگران هزینه تبلیغ در گوگل هم نباشید، مطمئن باشید که بازگشت هزینه باب میل تان خواهد بود که غیر مستقیم پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل را برای شما به کار خواهیم برد.

همچنین، اگر در زمینه تبلیغات در گوگل نیاز به مشاوره دارید، سوال خود را به صورت دیدگاه در انتهای همین مقاله ثبت کنید.

بلاگ های دیگر ما که لینک آنها را قرار دادیم جهت مشاهده مقاله های دیگر درباره پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل مراجعه بفرمایید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی