پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل

در این بلاگ ما تلاش داریم تا چند عنوان مفید درباره پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای شما بیان کنیم.

 

پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل (4)

 

بودجه روزانه تبلیغات در گوگل چگونه مصرف می شود  تا پایین ترین تعرفه تبلیغ در گوگل برای مان حساب شود؟

تصور کنید که شما تبلیغی با هزینه ۲۵ سِنت برای هر کلیک دارید و می خواهید هر تبلیغ تان روزانه ۳۰۰ کلیک دریافت کند. با استفاده از این اعداد می توانید میزان بودجه روزانه کمپین خود را حدس بزنید:

300×0.25$=75$

در این مثال، ۲۵ سنت بالاترین میزانی است که شما برای هر کلیک می پردازید. با این وجود، هزینه پرداختی شما بابت هر کلیک می تواند بر اساس متغیرهای هر مزایده تغییر کند.

در نظر داشته باشید اگر بالاترین میزان هزینه هر کلیک را ۲۵ سنت تعریف کنید، هیچ وقت بیشتر از این میزان برای هر کلیک پرداخت نخواهید کرد که خود این با عث محاسبه پایین تعرفه های تبلیغ در گوگل میشود، اما این امکان وجود دارد مقدار کم تری را بابت هر کلیک پرداخت کنید. خیلی ساده است، درسته؟ برای مثال، ممکن است که بالاترین مبلغ پیشنهادی، بعد از خودتان را به ازای هر کلیک پرداخت کنید.

خب، فاکتورهای مهمی وجود دارند که می توانند بر روی بودجه PPC کمپین شما تاثیر بگذارند. اولین عامل مهم زمانبندی است.

زمانبندی یا Dayparting

Dayparting یا همان زمانبندی ارسال تبلیغ در گوگل که عامل مهمی در محاسبه پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل است، در اصل روشی برای تعیین زمان مناسب نمایش تبلیغ در گوگل و هدف گیری دقیق مخاطبان می باشد. درست است که آگهی شما در پایان باید در مزایده گوگل برنده شود، اما بعد از اتمام مزایده شما می توانید زمان دقیق نمایش آگهی تان را به گوگل اعلام کنید.

این روش از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای محلی که می خواهند مشتریان را تشویق به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری کنند، بسیار مفید است. برای مثال اگر کسب و کارتان از ساعت ۷ صبح الی ۵ بعد از ظهر فعالیت دارد، می توانید آگهی خود را در ساعت کاری تان به نمایش بگذارید تا مشتریان خارج از ساعات کاری با شما تماس نگیرند.

از سوی دیگر شما می توانید برای کسب بازدید بیشتر از وب سایت تان اجازه دهید که تبلیغات تان در تمام طول روز برای کاربران نمایش داده شود، اما برای این کار لازم است بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. به زودی مقاله مفصلی درباره زمانبندی تبلیغات در گوگل منتشر میکنیم که اطلاعات کامل و دقیق در باره پایین ترین تعرفه ها گوگل نیز در آن خواهد بود.

هدف‌گیری جغرافیایی یا Geotargeting

یکی از امکانات بسیار خوب گوگل ادز که متاسفانه به دلیل تحریم های موجود، از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است، امکان هدف گیری جغرافیایی کاربران یا همان Geotargeting است.

این قابلیت به کاربران ادوردز امکان می دهد تا تبلیغات خود را تنها برای منطقه خاصی از جهان نمایش دهند. به این ترتیب تبلیغِ گوگل شان تنها برای کاربرانی نمایش داده می خواهد شد که در مکان جغرافیایی تعیین شده، آن جستجو را انجام داده اند. این هدف گیری جغرافیایی می تواند به بزرگی یک کشور یا به کوچکی یک خیابان باشد!

این روش از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای محلی، به خصوص فروشگاه ها، بسیار مفید است و می تواند ترافیک خوبی را از دستگاه های قابل حامل به وب سایت و در نهایت به خرید، هدایت کند و پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل را برای شما به عمل آورد. امیدواریم در آینده ای نزدیک، این قابلیت گوگل ادوردز در اختیار کاربران ایرانی قرار بگیرد.

هدف گیری دستگاه یا Device Targeting

به یاد دارید زمانی تمام جستجوهای اینترنت از طریق رایانه های دسکتاپی انجام می شد؟

خب، آن روزها به پایان رسیده و امروزه، کاربران از طریق دستگاه های متفاوتی می توانند در اینترنت سرچ کنند. این موضوع موجب شده است که هدف گیری مشتریان کمی تفاوت ایجاد کند. شما به عنوان یک کسب و کار اینترنتی باید بدانید که مشتریان تان از چه نوع دستگاهی (موبایل، تبلت یا رایانه دسکتاپی) برای استفاده از خدمات شما استفاده می کنند.

فرض کنید که می خواهید تبلیغ تان در گوگل برای هر دو کاربران دستگاه های موبایل و رایانه های شخصی نمایش داده شود، اما ترافیک حاصل از کاربران موبایل برایتان ارزشمندتر است (برای مثال محصول تان یک اپلیکیشن موبایل است و ترافیک حاصل از تلفن همراه می تواند به خرید یا نصب بیشترِ اپلیکیشن تان حاصل شود).

در این موقعیت، شما می توانید بودجه تبلیغ تان در گوگل ادوردز را برای کاربران رایانه های شخصی و mobile تقسیم کنید که این نیز در احتساب پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل میتواند بسیار کمک کند. به این ترتیب بهتر است بودجه بیشتری را برای نمایش تبلیغ تان در نتایج جستجوی موبایل اختصاص دهید.

تعیین بودجه روزانه و داشتنِ درکِ درست از نحوه خرج شدن آن، مهم ترین عوامل در تعیین بودجه و مدیریت هزینه تبلیغ در گوگل هستند. با این حال، شما باید بدانید امکانات و قابلیت های پیشرفتۀ گوگل ادوردز (مانند زمانبندی، انتخاب صحیح کلمات کلیدی و هدف گیری مخاطبان) چگونه می توانند بر روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر بگذارد.

تعرفه تبلیغات در گوگل : هزینه یک کلیک معمولی در گوگل ادوردز چقدر است؟

زمانی که برای اولین بار با مفهوم تبلیغات کلیکی و نحوه عملکرد آن آشنا می شوید، طبیعی است اولین سوالی که به ذهن تان می رسد این باشد که یک کلیک معمولی چقدر هزینه دارد؟

همانطور که قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، جواب به این سوال دشوار است. شاید در نگاه اول، تبلیغات کلیکی گوگل مشابه تبلیغات چاپی باشد و شما انتظار داشته باشید با پرداخت مبلغ بیشتری، تبلیغ تان در بالاترین جایگاه نتایج جستجو نمایش داده شود.

اما متاسفانه بازاریابی دیجیتال به این شکل عمل نمی کند. در دیجیتال مارکتینگ چیزی که مهم است هدف تبلیغاتی و رقابت موجود برای کلمات کلیدی انتخابی شماست.

به همین خاطر، کلمات کلیدی قیمت مشخصی ندارند و برخی از آنها گران قیمت‌تر از دیگر کلمات کلیدی هستند. پس به خاطر داشته باشید، پیش از آنکه کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی کنید، بهتر است میزان رقابت موجود برای آن کلیدواژه را بررسی کنید.

در آمریکا، اگر بخواهیم تمام تجارت ها و کلمات کلیدی مرتبط شان را بررسی کنیم، میانگین قیمت هر کلیک در گوگل ادوردز چیزی بین ۱ تا ۲ دلار خواهد بود. البته این قیمت برای تبلیغات Search Network است. در Display Network، قیمت کلیک ها به طور میانگین کمتر از ۱ دلار است.

به طور میانگین، هزینه تبلیغ در گوگل برای کلمات کلیدی فارسی نیز تقریباً مشابه با جستجوهای انگلیسی است. با این حال، همه این قیمت هایی که گفته شد، در واقع یک میانگین کلی است. مطمئناً، کلمات کلیدی رقابتی وجود دارند که هزینه هر کلیک آنها بسیار زیاد است. برای مثال در آمریکا، هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی موجود در تجارت بیمه بیش از ۵۰ دلار است. به خاطر داریم در تبلیغات گوگل به زبان فارسی نیز برای یک کلمه کلیدی مرتبط با CRM، هزینه ای نزدیک به ۱۱ دلار برای هر کلیک وجود داشت.

دیگر مقاله های ما را در ارتباط با پایین ترین تعرفه های تبلیغ در گوگل نیز دنبال کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی